Afspraken vastleggen

Op onze zorg en behandeling zijn voorwaarden van toepassing. Op het moment dat u zorg en behandeling van ons ontvangt, ontstaat een overeenkomst en stemt u in met deze voorwaarden.  

Identiteitsbewijs en afnemen diensten

Wij vragen bij de start van de zorg naar een geldig identiteitsbewijs, zoals een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs. Als u diensten tegen betaling van ons wilt afnemen, ondertekent u daarvoor een machtiging.

Zorgplan en behandelplan

We bespreken met u welke doelen u wilt behalen en welke wensen u heeft voor de zorgverlening en behandeling. Zo kunt u meedenken, meepraten en meebeslissen. Alle afspraken die wij met u maken leggen we vast in het zorgplan. Als u alleen behandeling bij ons krijgt, noemen we het ook wel een behandelplan. Bijvoorbeeld bij revalidatie of alleen fysiotherapie.

Met het cliëntportaal heeft u en/of uw wettelijk vertegenwoordiger 24 uur per dag toegang tot het online cliëntdossier. U kunt op elk moment en zelfstandig uw eigen zorgplan en rapportages lezen. Heeft u vragen over het zorgplan of wilt u iets wijzigen in de zorgverlening? U kunt dan contact opnemen met de zorgmedewerker of de behandelaar. 

Medische afspraken

Indien nodig of gewenst bespreken wij belangrijke medische beslissingen, bijvoorbeeld of u wel of niet gereanimeerd wilt worden. Het is goed om dit ook met uw (huis)arts te bespreken en uw wensen aan anderen kenbaar te maken, ook bij een eventuele wijziging.

Privacy

Om goede zorg te kunnen bieden hebben wij persoonsgegevens van u nodig. Daarbij kunt u denken aan adresgegevens en informatie over lichamelijke klachten, ziektebeelden of medicijnen. Deze gegevens leggen wij niet alleen vast, wij communiceren ook hierover met u en direct betrokkenen. Direct betrokkenen zijn bijvoorbeeld uw naasten, huisarts, verzekeraar of andere instanties. Deze communicatie vindt alleen plaats als u toestemming geeft of als we dat wettelijk verplicht zijn. Wij vinden het belangrijk om op een veilige en correcte manier mee met uw gegevens om te gaan. Op de pagina Informatiebeveiliging en privacy leest u meer over privacy van uw persoonsgegevens en wat wij doen om uw privacy te beschermen.

Foto en film

U mag zonder onze toestemming geen beeldopnamen maken van andere cliënten, medewerkers en vrijwilligers. Als u voor privégebruik geluidsopnamen wil maken van een gesprek met een van onze medewerkers,  dan meldt u dit voor het gesprek. U mag niet zonder onze toestemming geluidsopnamen van een gesprek met een van onze medewerkers openbaar maken. 
Wij maken zelf op onze locaties regelmatig foto's. Deze delen wij, indien gewenst, met uw naasten via een besloten website. Wij gebruiken sommige foto's voor onze communicatiemiddelen, zoals de website van Zonehuisgroep Noord, onze folders of onze social media. Wij vragen u hiervoor altijd om toestemming, u ondertekent daarvoor dan een toestemmingsformulier.

 

 

Wilt u meer weten?

 

Neem gerust contact op via
0594 508 501 of via
contact@zonnehuisgroepnoord.nl